علت افزایش نرخ فولاد
نوشته شده توسط : hamiransteel

افزایش نرخ فولاد فقط برای تولید کنندگان داراری منفعت است، اما برای بازار فولاد و همچنین مصرف کنندگان هیچ منفعتی نداشته و به موجب آن رکود بوجود می آیند، که آثار این رکود در بازار دوباره به تولیدکنندگان باز می گردد. در واقع می توان گفت این یک چرخه است و در این چرخه،  همه در ضرر و زیان شریک هستند.

محمدحسین فرهنگی عضو هئیت رئیسه و عضو کمیسیون ویژه تولید ملی مجلس به فولاد نیوز گفت: با وجود رکود در بازار فولاد، پیش بینی می شود که در سال جاری وضعیت صنعت فولاد کشور مناسب نباشد. عضو هیئت رئیسه افزود: اگرچه صنعت فولاد کشور شاهد افزایش قیمت بوده است اما افزایش در این بخش نه تنها مشکلات در بخش فولاد بوجود می آورد بلکه مشکلاتی هم در صنایع پایین دستی، صنعت ساختمان و بخش مختلف عمرانی بوجود می آورد که غیر قابل کنترل است. از این رو دولت باید با اجرای سیاست هایی کنترل بازار را در دست گیرد و از این افزایش قیمت ها جلوگیری کند، زیرا نوسان قیمت در هر بخشی مضر است. وی  ادامه داد: در شرایط فعلی دولت به دو صورت از صنعت فولاد حمایت می کند، نوع اول بصورت سیاست های اجحافی است، که این نوع حمایت برای بخش هایی که در پی سودجویی هستند مفید است، همانند دخالت هایی که دولت در حمایت‌های مالی یا یارانه‌ای انجام می دهد. نوع دوم گمرک است، که در زمان بروز مشکلات برای کالاهای گمرک دار، از باز شدن گمرک آن ها جلوگیری کرده و همین امر می تواند مشکلات را تا حدودی مدیریت کند. در هر شرایطی صنایع و تولیدات داخل هم باید از سوی دولت حمایت شود و هم دولت باید از سودجویی جلوگیری کند.

عضو کمیسیون ویژه تولید ملی مجلس افزود: از بزرگترین مشکلات صنعت فولاد، می توان نداشتن سیاست های راهبردی مناسب و همچنین نبود نظارت کافی را نام برد، و تاکید مجلس بر انجام وظایف دستگاه های مرتبط همیشه بوده است. به گونه ای که با تعیین سیاست های راهبردی از سوی دولت و وزارت صنعت و معدن، باید وظایف آنها در بخش صنایع فلزی و فولاد مشخص گردد. کامل نبودن چرخه تولید از معضلات دیگر foa صنعت فولاد است، اگرچه صنایع پایین دستی شرایط مطلوب تری در مقایسه با بخش های آلمینیوم و مس دارند، اما بهتر از در همه حوزه ها برنامه مشخص و هدف گذاری شده ای وجود داشته باشد.

 

برای عضویت در کانال تلگرام فولاد حامیران کلیک کنید.





:: بازدید از این مطلب : 3
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 شهريور 1396 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: